donderdag 30 januari 2014

Verjaardag winkel


Aanstaande zaterdag is het alweer 14 jaar geleden dat mijn winkel voor het eerst open ging. Wat was dat spannend, vers in deze branche en met een winkel vol mooie stofjes .... Stel je nu eens voor dat er helemaal NIEMAND zou komen? Een beetje eng was het wel, er waren genoeg brieven verstuurd aan iedereen die mij bekend was op quiltgebied....
Tot Kerstmis 1999 nog aan het werk als firmant van het familie tuincentrum en hoveniersbedrijf en de dag na Kerstmis kreeg ik dan eindelijk de sleutel van mijn eerste pandje op winkelcentrum Kerckebosch, een pandje met meer kelder dan winkel ;-) en die kelder werd goed gebruikt toen de mannen aan het breken, schilderen, vloer leggen en wandjes aan het zetten waren.
En ik? Ik hielp daar zoveel mogelijk mee en was bezig met uitzoeken van de eerste 500 rollen stof die al binnen waren gekomen (en eerst bij mijn schoonouders op zolder stonden omdat de groothandel dicht bleek te gaan op 5 december) en het prijzen en snijden van alle rolletjes. Iedere dag dus 2 trappen af bij mijn schoonouders met de rollen en in de auto en dan bij de winkel weer de trap af de kelder in :)
En er moesten natuurlijk ook heel veel kasten gemaakt worden, want onze kasten zijn allemaal handgemaakt door mijn man en mij, unieke kasten dus.


Maar de datum van 1 februari kwam al heel snel en gelukkig kreeg ik gelijk om 10 uur toen ik open ging al mijn eerste klanten! Dat was een hele geruststelling....

En nu 14 jaar later en 2 winkels verder.... zijn die 500 rollen stof er 4000 geworden en nog iedere dag is het spannend of er klanten komen en hoeveel. Want daar kan je nooit iets over zeggen.
Gelukkig heb ik nog nooit een dag ZONDER klanten meegemaakt, maar soms denk ik wel eens of het de moeite waard was om die ochtend uit mijn bed te stappen, maar gelukkig zijn er ook die hele drukke en gezellige dagen.
En al die verhalen en mooie quilts in wording of kant en klare quilts die iedereen meeneemt. En regelmatig word ik ook verrast door hele lieve attenties in de vorm van bloemetjes (die ik in mijn vorig vak nooit kreeg van andere mensen), chocolade (hoe leuk is het als iemand speciaal voor jou een PURE-ONLY doosje meeneemt waar ze dan in de winkel van zeggen dat het zo ongezellig is in het doosje alleen puur....) en allerlei andere lieve attenties.
Het is en blijft leuk werk, werken met kleuren, lapjes en mensen!


Dus... Ik hoop dat ik volgend jaar kan zeggen dat ik al 15 jaar open ben :-)

En dat ik niet meer mag verhuizen.... dat weten jullie allemaal wel hè? Mijn mannen gaan dat dus NOOIT meer doen.....al die stofjes verhuizen :-)
Gelukkig heb ik hele lieve buren in den Dolder die niets liever willen dat ik er nog heel lang blijf zitten... Met een buurvrouw die ook graag een handje helpt als het nodig is in de winkel bijv. op een Open Dag.

Kom je aanstaande zaterdag naar de winkel dan heb ik een leuke verrassing voor je bij aankoop van minimaal 10 euro.


En Ineke Vaillant geeft zaterdagochtend haar Quiltcafe met als onderwerp een Boekomslag met Stitchery of een applicatie. Een leerzame ochtend dus.
En evt. heeft ze voor jou ook een stoeltje vrij, dus wil je nog meedoen met deze gezellige en leerzame ochtend, meld je dan nog even aan voor deze workshop.

Groetjes
Marina.

5 opmerkingen:

  1. Eindelijk weer een stukje op je blog te lezen, op voorhand gefeliciteerd en ben zeker van de partij zaterdag. Voor de M&M club natuurlijk.
    Nog vele jaren in je gezellige winkel waar ik graag vertoef.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben heel benieuwd naar je quilt zaterdag Ria!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben heel benieuwd naar je quilt zaterdag Ria!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer, Marina, ik ben niet meer in Nederland. Alweer terug in Zwitserland ben ik toch blij 2 weken geleden even bij jou langs hebben kunnen komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig verhaal Marina!! Je hebt inderdaad een SUPER winkel. En je weet, ik ben er graag.
    Ik wens je nog heel veel jaren in je gezellige winkel.
    Volgend jaar maken we er een groot feest van hoor! Dikke knuffel van Ineke.

    BeantwoordenVerwijderen